Meniu
Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, implementează proiectul ”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, Cod MySMIS2014+: 130164, proiect cofinanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți, Obiectivul specific 3.1. Creșterea ocupării șomerilor și a persoanelor inactive, cu accent pe șomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilități, persoanelor cu nivel redus de educație.
Grupul Ţintă al proiectului cuprinde 7000 şomeri şi persoane inactive non – NEET (studenţi, pensionari de invaliditate cu drept de muncă) - persoane cu dizabilităţi, cu domiciliul sau reşedinţa în regiunile eligibile(Centru, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Est, Nord-Vest, Sud-Est, Vest, Bucuresti-Ilfov.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 anunţă persoanele cu dizabilități care se află în proces de ocupare a unui loc de muncă, de faptul că, pot beneficia de vouchere, utilizate exclusiv pentru achiziţionarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces, altele decît cele finanţate prin Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate în cadrul sistemului de Asigurări Sociale de Sănătate.
Persoane care pot beneficia de tehnologie asistivă în cadrul proiectului:
· Persoane care au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap, se află în căutarea unui loc de muncă/ nu au un loc de muncă în prezent;
· Starea de sănătate şi capacităţile fizice şi psihice o fac aptă pentru prestarea unei munci.
Paşi necesari pentru obţinerea tehnologiei asistive:
ETAPA 1
Persoanele care îndeplinesc condițiile de mai sus se prezintă la Agenția Locală pentru Ocuparea Forței de Muncă Sector 4, str. Spătaru Preda nr. 12, Sector 5, Bucureşti, cu următoarele documente:
· carte de identitate
· adeverinţă medicală
· ultimul document de studii
Agenția Locală pentru Ocuparea Forței de Muncă Sector 4 înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă și acordă servicii de informare, consiliere și mediere.
Persoana cu dizabilități semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă și participă la minimum două activități (informare, consiliere și mediere), asigurate de ALOFM Sector 4.
ETAPA 2
Persoana cu dizabilități se prezintă la D.G.A.S.P.C. Sector 4, Str. Soldat Enache Ion nr. 1A, unde depune următoarele documente:
· cererea pentru acordarea voucherului (document tip), în original;
· certificatul de încadrare în grad de handicap și Anexa, în copie;
· recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces (document tip), în original;
· acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă asigurate de ALOFM Sector 4, însoțit de Planul individual, în copie;
· angajamentul că nu înstrăinează produsul asistiv, în original (se va completa în 3 exemplare).
ETAPA 3
DGASPC Sector 4 transmite ANDPDCA cererea depusă;
ANDPDCA transmite DGASPC Sector 4, vaucherul nominal tipărit;
Persoana cu dizabilităţi:
· ridică voucherul de la DGASPC Sector 4;
· prezintă voucherul furnizorului de tehnologie asistivă;
· primeşte produsul din Lista de produse.
ALTE INFORMAȚII DESPRE VOUCHER
· Voucherul este nominal şi netransmisibil şi are o valabilitate în care poate fi utilizat de 6 luni;
· În cazul neutilizării voucherului în perioada de 6 luni, există posibilitatea eliberării la cerere, a unui nou voucher cu aceeaşi valabilitate;
· Termenul de valabilitate al unui voucher nu depăşeşte luna decembrie 2023;
· Voucherul va fi utilizat exclusiv pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces recomandate de medicul specialist, care se regăseşte în lista disponibilă pe site-ul www.andpdca.gov.ro
· Voucherul este utilizat doar la operatorii economici-furnizori/producători de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces prevăzuți în lista disponibilă pe site-ulwww.andpdca.gov.ro
Pentru orice alte informații cu privire la procedura de acordare a voucherelor vă invităm să contactați D.G.A.S.P.C. Sector 4, Str. Soldat Enache Ion nr. 1A, Serviciul Management de Caz pentru Persoane Adulte, tel.0730591007/0725804388.
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Axa prioritară: Incluziunea sociala si combaterea saraciei
Obiectiv specific: OS. 4.12, 4.13, 4.14
Titlul proiectului: Dezvoltarea de servicii sociale inovative pentru reducerea riscului de instituționalizare în sectorul 4
Contract POCU: POCU/478/4/18/130210
Beneficiarului proiectului: FUNDATIA PENTRU DEZVOLTAREA SERVICIILOR SOCIALE
Partener 1: DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI SECTOR 4
Partener 2: FUNDATIA SERA ROMANIA
Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:
Obiectivul general al proiectului il reprezinta elaborarea de masuri inovative pentru prevenirea separarii copilului de familie, dezvoltarea de servicii sociale alternative de sprijin in sectorul 4 precum si imbunatatirea sprijinului acordat tinerilor pentru dezvoltarea deprinderilor de viata independenta. Astfel, proiectul vizeaza actiuni de prevenire pentru minim 50 de copii expusi riscului separarii de familie, asigurarea serviciilor sociale in vederea reintegrarii in familie pentru un numar de 20 copii, furnizarea serviciilor sociale pentru un numar de 250 copii cu dizabilitati, pentru a preveni separarea copilului de familia sa in cadrul unui Centru de Zi, furnizarea serviciilor sociale pentru un numar de aproximativ 80 de tineri, in cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de viata independenta.
Prin implementarea acestui proiect se urmareste si derularea de campanii de informare cu privire la drepturile copilului precum si
promovarea egalitatii de sanse si nediscriminarii in sectorul 4.
Obiectivele specifice ale proiectului
1. OS1. Cresterea gradului de constientizare, a accesului si participarii la acþiuni destinate promovarii si respectarii drepturilor copilului, precum si la acþiunile de prevenire a separarii copilului de familia sa, prin derularea campaniilor de informare in comunitate;
2. OS2. Dezvoltarea de programe de identificare si monitorizare a minim 50 de copii din comunitate, aflaþi în risc de separare de
familie precum si servicii de acompaniere a copilului expus riscului si a familiei acestuia in vederea asigurarii dreptului copilului la identitate, sanatate si educaþie;
3. OS4. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centru de zi pentru pregatirea si sprijinirea integrarii sau reintegrarii copilului în familie pentru un numar de minim 20 copii
4. OS5. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata independent pentru un numar de 80 copii/tineri
5. OS5. Cresterea nivelului de calitate a vietii copiilor si familiilor acestora prin asigurarea unor instrumente de inovare sociala respectiv acordarea de subventii financiare pentru minim 50 de copii aflati in situatie de risc si pentru minim 20 de familii care se ocupa cresterea acestora in comunitate, in vederea prevenirii separarii copilului de familie;
6. OS6. Asigurarea unor instrumente de inovare sociala respectiv acordarea de subventii financiare pentru minim 20 de copii reintegrati din sistemul rezidential si pentru 15 familii in care se va face reintegrarea copiilor
Grupul tinta:
Activitati previzionate:
Activitate: A.1. ACTIVITATI SPECIFICE MANAGEMENTULUI PROIECTULUI
Subactivitate: A1.1. Organizarea tehnica si financiara a proiectului
Activitate: A.2. FURNIZAREA DE SERVICII INTEGRATE DE SPRIJIN ÎN VEDEREA ASIGURĂRII TRANZITIEI DE LA SERVICII DE INGRIJIRE INSTITUTIONALIZATA CATRE SERVICII LA NIVELUL COMUNITATII
Subactivitati:
Activitatea: A.3. DEZVOLTAREA DE PROGRAME DE IDETIFICARE SI MONITORIZARE A SITUATIILOR DE RISC DE SEPRARE DE FAMILIE
Subactivitati:
Activitatea: A.4. CAMPANII DE INFORMARE SI CONSTIENTIZARE, ACTIUNI DE PROMOVARE A EGALITATII DE SANSE SI NEDISCRIMINARE
Subactivitati:
Rezultate asteptate:
1. R1. (A2.1.) 3 servicii sociale infiintate
2. R2. (A2.2.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul Centrului de zi "RESPIRO" – centru de zi pentru copilul cu dizabilitaþi – un numar de 250 copii
3. R3. (A2.3.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata Independenta pentru un numar de 80 copii/tineri
4. R4. (A2.4.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centru de zi pentru pregatirea si sprijinirea integrarii sau reintegrarii copilului în familie, pentru un numar de 20 copii
5. R.5 (A2.5.) Acordarea de subventii pentru 20 de copii reintegrati in familie si pentru 15 familii cu copii reintegrati din sistemul rezidential/asistenta maternala al Directiei
6. R.6. ( A2.6) Sprijin pentru furnizarea de programe de asistenþa tinerilor pentru un numar de 25 tineri care vor beneficia de cursuri de calificare
7. R7.(A3.1.) Identificarea si monitorizarea unui numar de minim 50 copii aflaþi în risc de separare de familie;
8. R8. (A3.2). Acordarea de subventii pentru 50 de copii aflati in situtie de risc si 15 de familii cu copii aflati in situatie de risc de separare
9. R9 (A4.1). O campanie de prevenire a separarii copilului de familia sa, organizata in comunitate si derulata prin intermediul a 4 seminarii cu cate 20 participanti/eveniment si 4 mese rotunde cu cate 15 participanti;
10. R10. (A4.2) O campanie de promovare a drepturilor copilului, egalitatii de sanse si nediscriminarii organizata în comunitate prin 6 evenimente a cate 60 participanti/eveniment;
11. R11. (A4.3.) 400 de copii aflati in dificultate beneficiari ai serviciilor/masurilor furnizate in cadrul proiectului;
Valoarea totala a proiectului: 5,833,137.21, din care valoare confinantare UE: 4,666,509.77 și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național 1,115,999.73
Durata proiectului: 27 luni
Data începere: 8.05.2020
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020.
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate deUniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
Date de contact:
Manager proiect: Ciortan Alexandru-Vladimir
Fundatia pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale (FDSS)
Tel: +4031 426 15 62, Fax. +4021 6370131
Email: proiecte@fdss.ro
Bucuresti, Sector 5, Str. Cooperației, nr.5B, cod poștal 052832
www.fdss.ro
Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu cele 47 de Direcții Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de la nivelul județelor și sectoarelor municipiului București, implementează proiectul „TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cod SMIS 127169, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Scopul proiectului îl constituie creșterea calității sistemului de asistență socială și a numărului de asistenți maternali la nivelul comunității, prin introducerea de instrumente și proceduri și prin îmbunătățirea nivelului de competențe al profesioniștilor din sistem.
Rezultatele așteptate sunt următoarele:
1: un set de proceduri de lucru destinat activității desfășurate de asistenții maternali elaborat;
2: 42 de seminarii de diseminare și instruire organizate în scopul aplicării unitare a setului de proceduri create;
3: platformă digitală creată și dezvoltată la nivel național, conținând module de tip e-learning, module de educație digitală și baze de date relevante pentru rețeaua de asistență maternală și personalul specializat din sistem;
4: 15.000 de persoane selectate în vederea participării la cursul de formare continua;
5: un program de formare profesională și suport de curs elaborate;
6: un program de formare profesională susținut pentru 15.000 de asistenți maternali;
7: campanie de informare și conștientizare derulată;
8: rețea de asistență maternală dezvoltată;
9: cheltuieli salariale aferente remunerației asistenților maternali existenți în sistem din 2014 până în anul 2018 și a celor nou angajați începând cu anul 2019.
Durata de implementare a proiectului este de 120 de luni (ianuarie 2014-decembrie 2023) iar valoarea totală a acestuia este de 2.657.162.612,32 lei, din care 2.243.584.251,47 lei contribuția financiară din partea Uniunii Europene, 332.365.653,29 lei buget național și 81.212.707,56 lei contribuție proprie a beneficiarului/partenerilor.
Pentru detalii și informații suplimentare referitoare la proiect, beneficiarul poate fi contactat la tel. 021 310 07 89, e-mail: office@anpfdc.ro.
🚹
|
Copyright © 2018-2020.
D.G.A.S.P.C. Sector 4. All rights reserved.
Acest site este optimizat pentru browser-ele Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, toate device-urile mobile și tablete