Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4
Meniu
  • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Acasă
    • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Despre noi
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Evenimente
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Comunicate de presă
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Noutăți
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Organizare
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Conducere
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Declarații de avere și interese
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Legislație
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Raport de Activitate
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Parteneri
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Consilier de etică
      • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Proiecte în derulare
    • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Transparență decizională
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Achiziții Publice
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Bugetul D.G.A.S.P.C. S4
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Ctr. Colectiv Muncă
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Comisia de disciplină
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Salarii personal DGASPC Sector 4
      • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Strategia instituției
    • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Servicii
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Protecția Drepturilor Copilului
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Protecția Drepturilor Persoanelor Adulte
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Prestații și Beneficii
      • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Paraclisul Adormirea Maicii Domnului
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Relația cu ONG
    • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Protecția datelor (GDPR)
      • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Autentificare
        • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Exchange Mail 2019 - Email actual
        • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Exchange Mail 2010 - Email vechi
      • Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Carieră
        • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Pictogramă link Pictogramă link Pictogramă link Biroul Ambulanță Socială

          Indemnizație pentru creșterea copilului

          Pentru depunerea dosarului privind indemnizația de creștere copil până la vârsta de 2/3 ani (în cazul copilului cu dizabilități) în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate,  minimum 1250 lei/lună  dar nu mai mult de 8500 lei/lună,  sunt necesare următoarele acte în copie xerox și original:


          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă1.cererea tip pentru acordarea indemnizației de creștere a copilului;

          2.actele de identitate ale părinților copilului ( mama și tatăl copilului);

          3.certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul;

          4.certificatele de naștere pentru toți copiii născuți după anul 2010;

          5.certificatul de căsătorie;

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă6.declarația celuilalt părinte;

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă7.declarația beneficiarului;

          8.dovadă eliberată de angajator/angajatori din care să reiasă data cu care începe concediul de creștere copil (decizia/dispoziție/ordin/act adițional de suspendare a contractului de munca pentru efectuarea concediului de creștere copil);

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă9.adeverința tip completată de angajator/angajatori;

          10.adeverință ANAF pentru anul nașterii copilului și pentru anul anterior nașterii copilului (pentru persoanele care au obținut venituri din activități independente);

          11.extras de cont pentru persoanele care solicită plata prin transfer bancar (lista băncilor se poate consulta pe site-ul APISMB); titularul extrasului de cont trebuie să fie același cu titularul dosarului;

          12.Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăopis

          13.dosar cu sină.

                     Pentru persoanele care locuiesc pe raza sectorului 4  dosarele se pot depune, de preferabil online, prin aplicația Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăGHIȘEUL ONLINE sau la sediul Direcției de Asistență Socială,  Biroul Alocații și Indemnizații, din str.Enache Ion nr. 1A, parter, Sector 4, București.

          Actele se depun de către unul dintre reprezentanții legali ai copilului și se prezintă în copie xerox și în original.

                      Dreptul reprezentând indemnizația de creștere a copilului se cuvine și se plătește conform O.U.G. 111/2010, cu modificările și completările ulterioare, începând cu ziua următoare celei în care încetează, conform legii, concediul de maternitate dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data nașterii copilului, indiferent de persoana îndreptățită, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată. Începând cu data nașterii copilului, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile legale pentru acordarea concediului de maternitate și a indemnizației aferente acestuia, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată. În cazul în care termenul menționat mai sus este depășit indemnizația de creștere copil se acordă cu data înregistrării dosarului. Menționăm că indemnizația nu se acordă mai devreme de data la care s-a aprobat concediul pentru creșterea copilului ori a încetat activitatea profesională.

                      În cazul în care părinții nu sunt căsătoriți, iar indemnizația de creștere a copilului este solicitată de către tatăl copilului, dosarul trebuie să conțină și un referat de anchetă socială. Ancheta socială se efectuează de către autoritatea tutelară,  la solicitarea titularului dosarului privind indemnizația de creștere a copilului, printr-o cerere scrisă (la care se anexează actele de identitate ale părinților copilului -copie xerox- și certificatul de naștere al copilului-copie xerox-) și înregistrată la instituția noastră.

                      Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București soluționează cererea, emite decizia de aprobare sau respingere și efectuează plata indemnizației de creștere a copilului pentru cererile aprobate. Date contact APISMB: str. Ion Câmpineanu nr. 20, Sector 1; programul cu publicul se desfășoară în sediul din Bld. Magheru nr. 7, Sector 1, e -mail : apismb@mmanpis.ro .                        

                     

          În cazul veniturilor realizate din activităţi independente, pe lângă actele prevăzute la pct. 1-7 și 11-12, sunt necesare următoarele, în funcție de particularitatea cazului:


          A. drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autor

          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul anterior naşterii copilului;
          • Adeverinţa privind veniturile obținute (tabel explicit cu: venitul brut pe fiecare lună, contribuţiile sociale reţinute (Cas, şomaj, etc.), impozitul reţinut (16% sau 10%)- se menţionează atât procentul reţinut cât şi valoarea acestuia, venitul net pe fiecare lună, pentru anul naşterii copilului;
          • Contractul de drepturi de autor (copie şi original);
          • Dovada suspendării activităţii (decizie, act adiţional, etc.);
          • Declaraţia pe propria răspundere că, în anul următor va prezenta la APISMB dovada privind veniturile efectiv realizate eliberată de Administraţia Financiară;
          • Adeverinţă privind perioada concediului de maternitate cu sumele primite pe fiecare lună.


          B. venituri obţinute din exercitarea profesiilor libere (medicale, de avocat, notar)

          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul anterior naşterii copilului;
          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile estimate, după depunerea declarației rectificată, în urma suspendării activității, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul naşterii copilului;
          • Dovada înreruperii activităţii (decizie eliberată de barou/instituţia competentă);
          • Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta APISMB, dovada privind veniturile efectiv realizate, eliberată de Administraţia Financiară;
          • Adeverinţă privind perioada concediului de maternitate cu sumele primite pe fiecare lună.


          C. convenţii civile, contracte de comision sau alte venituri asimilate salariilor

          • Adeverinţa privind veniturile obținute (tabel explicit cu: venitul brut pe fiecare lună, contribuţiile sociale reţinute (Cas, şomaj, etc.), impozitul reţinut (16% sau 10%)- se menţionează atât procentul reţinut cât şi valoarea acestuia, venitul net pe fiecare lună, pentru anul naşterii copilului;
          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul anterior naşterii copilului;
          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile estimate, după depunerea declarației rectificată, în urma suspendării activității, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul naşterii copilului;
          • Dovada suspendării activităţii (decizie, act adiţional, etc);
          • Contractul (copie şi original);
          • Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta APISMB dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de Aministraţia Financiară;
          • Adeverinţă privind perioada concediului de maternitate cu sumele primite pe fiecare lună.


           D. venituri obţinute ca Persoană Fizică Autorizată

          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul anterior naşterii copilului;
          • Declarația unică și adeverinţa cu veniturile estimate, după depunerea declarației rectificată, în urma suspendării activității, eliberată de Administraţia Financiară, pentru anul naşterii copilului;
          • Rezoluţia privind suspendarea activităţii eliberată de O.N.R.C;
          • Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta APISMB dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de Aministraţia Financiară;
          • Adeverinţă privind perioada concediului de maternitate cu sumele primite pe fiecare lună.


                     În cazul persoanelor care în ultimii 2 ani, 12 luni anterior naşterii copilului au urmat cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar/universitar/postuniversitar, pentru întocmirea dosarului de indemnizaţie creştere copil, trebuie să ataşeze pe lângă actele prevăzute la punctele 1,2,3,4,5,9,10, şi o adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ preuniversitar sau, după caz, universitar, care să ateste frecventarea cursurilor de zi fără întrerupere, până la data solicitării acesteia (perioada să cuprindă 12 luni în ultimul an anterior datei naşterii copilului, în funcţie de durata anului preuniversitar/universitar/postuniversitar).


                      Dacă ambii părinţi îndeplinesc condiţiile de acordare a indemnizaţiei, pentru copilul născut începând cu 01 martie 2012, dreptul la concediul pentru creşterea copilului se acordă pe bază netransferabilă, astfel încât cel puţin o lună din perioada totală a concediului de creştere a copilului este alocată uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept; celălalt părinte nu poate beneficia de dreptul la concediu în locul acesteia. Dacă dreptul nu se solicită de către celălalt părinte, concediul şi indemnizaţia se reduc cu o lună, celălalt părinte având obligaţia de a anunţa în scris APISMB. Dacă acesta va solicita dreptul, va trebui să depună cererea şi actele doveditoare, până cel târziu în ziua anterioară împlinirii  vârstei de 2 sau 3 ani în cazul copilului cu handicap.


                      Pentru copilul cu handicap, părintele care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de lege, va beneficia de concediul pentru creşterea copilului până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani.


          NOTĂ : În funcţie de fiecare situaţie, pe lângă actele enumerate, se pot solicita şi alte acte care să ateste condiţiile de eligibilitate.

          BENEFICIARUL INDEMNIZAŢIEI PENTRU CREŞTEREA COPILULUI ESTE OBLIGAT SĂ NE COMUNICE ÎN SCRIS, RELUAREA ACTIVITĂŢII ŞI ORICE MODIFICARE INTERVENITĂ ÎN SITUAŢIA SA, DE NATURĂ SĂ DETERMINE ÎNCETAREA SAU SUSPENDAREA PLĂŢII DREPTURILOR, ÎN TERMEN DE 15 ZILE LUCRĂTOARE DE LA APARIŢIA ACESTEIA.

          LA CEREREA DE SUSPENDARE A INDEMNIZAȚIEI SE ANEXEAZĂ COPIE C.I. BENEFICIAR ȘI COPIE CERTIFICAT DE NAȘTERE COPIL



          Alte drepturi prevăzute de OUG 111/2010, cu modificările și completările ulterioare:

           

           

          Indemnizație pentru îngrijirea copilului încadrat în grad de handicap cu vârsta cuprinsă între 3-7 ani - 1250 lei/lună;

          Indemnizație compensatorie pentru persoanele care au în întreținere un copil cu dizabilitate (grav sau accentuat) până la vârsta de 18 ani și optează pentru program redus de lucru la 4 ore, conf. art.32 alin (1) lit.a) din OUG nr.111/2010 - 625 lei/lună;

          Sprijin lunar acordat persoanei cu handicap grav sau accentuat care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistență socială destinate persoanelor cu handicap, pentru copilul cu vârstă cuprinsă între 0 și 3 ani - 563 lei/lună;

          Sprijin lunar acordat persoanei cu handicap grav sau accentuat care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistență socială destinate persoanelor cu handicap, pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani - 438 lei/lună;

          Sprijin lunar acordat persoanei care nu îndeplinește condițiile prevazute de lege pentru acordarea concediului pentru creștere copil, până la împlinirea de către copilul cu handicap a  vârstei de 3 ani - 438 lei/lună;

          Sprijin lunar acordat persoanei care nu îndeplinește condițiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului, pentru copilul cu handicap, cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani - 188 lei/lună;

          Sprijin lunar pentru persoana cu handicap grav sau accentuat, care nu îndeplinește condițiile prevăzute de lege, pentru acordarea concediului pentru creșterea copilului și care are în întreținere un copil până la 2 ani - 563 lei/lună;

          Sprijin lunar pentru persoana cu handicap grav sau accentuat, care nu îndeplinește condițiile prevăzute de lege, pentru  acordarea concediului pentru creșterea copilului și care are în întreținere un copil cu vârsta cuprinsă între 2 și 7 ani - 188 lei/lună.

            

          Pentru depunerea dosarului privind acordarea sprijinului lunar sau indemnizației, sunt necesare următoarele acte în copie xerox și original:

          1.cerere tip;

          2.actelele de identitate ale părinților copilului;

          3.certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul;

          4.certificatul de căsătorie;

          5.certificatul și hotărârea de încadrare într-un grad de handicap (adult/copil);

          6.acte doveditoare privind componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică;

          7.adeverință angajator (ICC 3-7 ani și indemnizație compensatorie);

          8.decizie de suspendare a contractului de munca pentru efectuarea concediului de creștere a copilului de la 3-7 ani;

          9.adeverință eliberată de către Administrația Financiară;

          10.talon indemnizație;

          11. decizie de pensionare eliberată de Casa de Pensii;

          12. decizie medicală privind incapacitatea temporară de muncă

          13.adeverință din care să reiasă dacă figurează sau nu în evidențele Serviciului  Prestații Sociale pentru Persoane cu Handicap, cu indemnizație de însoțitor/ indemnizație echivalentă (doar pentru copii cu handicap grav);  

          14.extras de cont pentru persoanele care solicită plata prin transfer bancar  (lista băncilor se poate consulta pe site-ul APISMB); titularul extrasului de cont trebuie să fie același cu titularul dosarului;

          15.dosar cu șină.


          Secțiunea de fișiere:

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăCerere tip 

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăAdeverință angajator

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăDeclarația celuilalt părinte

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăDeclarația beneficiarului

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăOpis


          Program cu publicul
          Luni
          08:30 - 16:00
          Marți
          08:30 - 16:00
          Miercuri
          08:30 - 16:00
          Joi
          08:30 - 18:00
          Vineri
          08:30 - 13:30
          Sâmbătă
          Închis
          Duminică
          Închis
          Localizare pe hartă
          Date de contact
          • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă +40372715100
          • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă contact@dgaspc4.ro
          • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă București, Sector 4, Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A
          • Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouă Facebook
          Telefoane utile

          Legături utile:

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăPrimăria Sector 4

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăDirecția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4

          Linkul extern se deschide într-o filă sau fereastră nouăPrefectura Municipiului București

          Social Media
          Formular Contact Online
          Au fost detectate proprietăți nevalabile ale formularului
           
           Selectează o opțiune*



          Nume și Prenume*



          Adresa de email*



          Adresa de domiciliu*

           

          Numărul de telefon*

           


          Mesajul tău*



          *Câmp obligatoriu

          🚹

          • ✚ Mărește fontul
          • ⚊ Micșorează fontul
          • ☀ Alb și negru
          • ◐ Inversează culorile
          • U Evidențiaza legăturile
          • ↻ Resetează

           

          Copyright © 2018-2020.

           D.G.A.S.P.C. Sector 4. All rights reserved.

          Acest site este optimizat pentru browser-ele Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, toate device-urile mobile și tablete


            close lightbox