DESPRE NOI

Comunicate

SINTEZA PROIECT
Dezvoltarea de servicii sociale inovative pentru reducerea riscului de instituționalizare în sectorul 4
POCU/478/4/18/130210

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 4 a derulat în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale, în calitate de beneficiar, și Fundația SERA România anunță finalizarea proiectului Dezvoltarea de servicii sociale inovative pentru reducerea riscului de instituționalizare în sectorul 4”, in perioada 08.05.2020 – 7.01.2023.

 

Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat elaborarea de măsuri inovative pentru prevenirea separării copilului de familie, dezvoltarea de servicii sociale alternative de sprijin în sectorul 4 precum și îmbunătățirea sprijinului acordat tinerilor pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă. Astfel, proiectul a vizat acțiuni de prevenire pentru minim 50 de copii expuși riscului separării de familie, asigurarea serviciilor sociale în vederea reintegrării în familie pentru un număr de 20 copii, furnizarea serviciilor sociale pentru un număr de 250 copii cu dizabilități, pentru a preveni separarea copilului de familia sa în cadrul unui Centru de Zi, furnizarea serviciilor sociale pentru un număr de aproximativ 80 de tineri, în cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de viață independentă. Prin implementarea acestui proiect s-a urmărit și derularea de campanii de informare cu privire la drepturile copilului precum și promovarea egalității de șanse și nediscriminării în sectorul 4.

 

Rezultate așteptate:

1. R1. (A2.1.) 3 servicii sociale infiintate

2. R2. (A2.2.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul Centrului de zi “RESPIRO” – centru de zi pentru copilul cu dizabilitați – un numar de 250 copii

3. R3. (A2.3.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata Independenta pentru un numar de 80 copii/tineri

4. R4. (A2.4.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centru de zi pentru pregatirea si sprijinirea integrarii sau reintegrarii copilului în familie, pentru un numar de minim 20 copii

5. R.5 (A2.5.) Acordarea de subventii pentru minim 3 copii reintegrati in familie si pentru cel puțin o familie cu copii reintegrati din sistemul rezidential/asistenta maternala al Directiei

6. R.6. ( A2.6) Sprijin pentru furnizarea de programe de asistența tinerilor pentru un numar de 25 tineri care vor beneficia de cursuri de calificare

7. R7.(A3.1.) Identificarea si monitorizarea unui numar de minim 50 copii aflați în risc de separare de familie;

8. R8. (A3.2). Acordarea de subventii pentru minim 50 de copii aflati in situtie de risc si minim 30 de familii cu copii aflati in situatie de risc de separare

9. R9 (A4.1). O campanie de prevenire a separarii copilului de familia sa, organizata in comunitate si derulata prin intermediul a 4 seminarii cu cate 20 participanti/eveniment si 4 mese rotunde cu cate 15 participanti;

10. R10. (A4.2) O campanie de promovare a drepturilor copilului, egalitatii de sanse si nediscriminarii organizata in comunitate prin 6 evenimente a cate 60 participanti/eveniment;

11. R11. (A4.3.) minim 400 de copii aflati in dificultate beneficiari ai serviciilor/masurilor furnizate in cadrul proiectului;

 

Rezultate atinse:

1.    R1. (A2.1.) 3 servicii sociale înființate:

 – Centrul de zi “RESPIRO” – centru de zi pentru copilul cu dizabilități;

 – Centru pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viață Independentă;

 – Centru de zi pentru pregătirea și sprijinirea integrării sau reintegrării copilului în familie.

2. R2. (A2.2.) Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului de zi “RESPIRO” – centru de zi pentru copilul cu dizabilități – un număr de 253 copii

3. R3. (A2.3.) Furnizarea serviciilor sociale în cadrul unui Centru pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viață Independentă pentru un număr de 102 copii/tineri

4. R4. (A2.4.) Furnizarea serviciilor sociale în cadrul unui Centru de zi pentru pregătirea și sprijinirea integrării sau reintegrării copilului în familie, pentru un număr de 21 copii

5. R.5 (A2.5.) Acordarea de subvenții pentru 4 copii reintegrați în familie și pentru 1 familie cu copii reintegrați din sistemul rezidențial/asistență maternală al Direcției

6. R.6. ( A2.6) Sprijin pentru furnizarea de programe de asistență tinerilor pentru un număr de 25 tineri care vor beneficia de cursuri de calificare

7. R7.(A3.1.) Identificarea și monitorizarea unui număr de minim 59 copii aflați în risc de separare de familie;

8. R8. (A3.2). Acordarea de subvenții pentru 51 de copii aflați în situație de risc și 30 familii cu copii aflați în situație de risc de separare

9. R9 (A4.1). O campanie de prevenire a separării copilului de familia sa, organizată în comunitate și derulată prin intermediul a 4 seminarii cu câte 20 participanți/eveniment și 4 mese rotunde cu câte 15 participanți;

8 workshopuri organizate pentru specialiștii;

10. R10. (A4.2) O campanie de promovare a drepturilor copilului, egalității de șanse si nediscriminării organizată în comunitate prin 6 evenimente a câte 60 participanți/eveniment;

11. R11. (A4.3.) 419 de copii aflați în dificultate beneficiari ai serviciilor/măsurilor furnizate în cadrul proiectului.

 

Valoarea totală a proiectului:  5,833,137.21 lei, din care valoare cofinanțare UE: 4,666,509.77 lei și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național 1,115,999.73 lei.

 

Data începerii proiectului: 8.05.2020

Data finalizării proiectului: 7.01.2023

Durata: 32 luni

 

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

 

Tabel centralizator rezultate atinse

EI NU VĂD, NOI NU PUTEM ÎNCHIDE OCHII!

      • DGASPC Sector 4 vine în sprijinul nevăzătorilor prin implementarea sistemelor inovative de tip „Step-Hear”
      • Implicarea asociațiilor de proprietari, esențială în implementarea cu rapiditate a proiectului

Cât de simplu și comun pare să faci un drum până la o instituție publică sau până la o bancă, ori unitate de învățământ să rezolvi o chestiune administrativă! Și totuși, nu e! Nu pentru persoanele nevăzătoare, pentru care fiecare deplasare în afara locuinței este o provocare!  Independența noastră din viața de zi cu zi, aspect pe care îl pierdem de multe ori din vedere, este pentru aceste persoane de neprețuit. Să te poți deplasa ușor și în siguranță în mediul urban, să găsești trotuarul sau trecerea pentru pietoni, să poți lua un mijloc de transport în comun, să mergi la o farmacie, la o bancă, ori să poți face o plimbare în parc, sunt tot atâtea situații comune și totuși complicate pentru unii dintre noi.

Tocmai de aceea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 și Step Hear România vin în întâmpinarea acestor persoane prin implementarea unui sistem revoluționar, menit să le ofere o cât mai mare libertate de mișcare. 

  • Ce înseamnă, de fapt, „Step-Hear”

Concret, este vorba despre o tehnologie asistivă adecvată, care face spațiile din exterior, cât și din interior, mai accesibile, permițând utilizatorilor săi să se deplaseze cu o mult mai mare ușurință.  

Din punct de vedere tehnic, sistemul de tip „Step-Hear” este format din:

– dispozitiv de tip senzor (bază) – se instalează în locații cheie (blocuri, magazine, bănci, farmacii, etc)

– activatorul – este generat de aparatul telefonic de tip smartphone, deținut de persoana nevăzătoare, care vibrează atunci când intră în zona de acoperire a Bazei, a cărezi rază este de aproximativ 80 de metri. Astfel, utilizatorul este avertizat că există un senzor în apropiere și va fi ghidat audio spre locul unde dorește să ajungă.

Într-o primă etapă, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 urmărește montarea sistemelor și configurarea a 100 de trasee de la domiciliile persoanelor nevăzătoare către sediul instituției din Grand Arena Mall, Bulevardul Metalurgiei nr 12-18, având în vedere că în această locație își au sediile sociale/operaționale și alte instituții importante ale Sectorului 4, precum: Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale; Direcția Generală de Urbanism și Amenajarea Teritoriului; Direcția Generală de Evidență a Persoanelor; Direcția de Mobilitate Urbană; Totul Verde.

  • Utilizarea sistemelor de tip „Step-Hear”

 Sistemele de tip „Step-Hear” reprezintă o soluție inteligentă care asigură orientarea în spațiul înconjurător pentru persoanele nevăzătoare. Având la bază tehnologia Bluetooth și a senzorilor de proximitate, sistemul de tip „Step-Hear” este capabil să furnizeze informații, în format audio, care să îi ajute în explorarea spațiului fizic. Concret, ori de câte ori o persoană se va apropia de un obiectiv de interes va primi instrucțiuni pe telefonul mobil privind locul unde se află dar și cum va putea să ajungă și la alte obiective aflate în proximitate.

Acest tip de tehnologie este folosit în peste 300 de locații din România, printre acestea aflându-se: universități, centre comerciale și medicale, instanțe de judecată, Metrorex, sedii ale Poștei Române și chiar câteva muzee.

  • Sprijinul și cooperarea asociațiilor de proprietari sunt esențiale!

Pentru ca echipele din teren, care se vor ocupa de instalarea sistemelor de tip „Step-Hear”, să-și poată desfășura cât mai bine activitatea, DGASPC S4 solicită sprijin și cooperare din partea reprezentanților asociațiilor de proprietari,  în sensul de a permite accesul și de a identifica, împreună cu specialiștii, care sunt cele mai bune puncte pentru ca aceste sisteme de tip „Step-Hear” să fie instalate.

 Împreună putem face mult mai multe pentru semenii noștri în aflați în dificultate!

EconBox – prima căsuță poștală inteligentă Cel mai modern și inovativ concept din sfera administrației publice, acum și la DGASPC Sector 4!

Fără drumuri la ghișeu, fără timp pierdut la cozi, fără nervi și efort, nu sunt doar simple declarații sau intenții, ci sunt lucruri care  contează cu adevărat în relația cu cetățeanul și care au determinat multe dintre schimbările produse în ultimii ani, la nivelul administrației Sectorului 4.

Acum, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4 mai face un pas important în relația cu beneficiarii săi: implementarea celui mai modern și inovativ concept aplicat în sfera administrației publice! Este vorba despre EConBox, prima căsuță poștală inteligentă din România!

Două astfel de căsuțe poștale inteligente au fost deja montate la intrarea principală în Grand Arena Mall, pe Bulevardul Metalurgiei nr. 12-18.

Ce înseamnă mai exact acest nou sistem și cum va ușura el viața beneficiarilor DGASPC Sector 4?

EConBox este cel mai simplu mod de a depune/ridica documente.

Este un serviciu “tastezi” și “ridici/depui”, care conectează cetățenii și instituțiile, fără a mai merge la ghișeu sau a mai sta la coadă, pe modelul atât de popularelor easybox-uri.

Utilizarea acestor căsuțe poștale inteligente este una extrem de simplă, fiind necesară doar urmarea pașilor indicați mai jos:

PASUL 1

Cetățeanul accesează portalul instituției www.econfirmare.dgaspc4.ro, selectează opțiunea ADAUGĂ SOLICITARE și alege tipul documentului pe care dorește să îl depună prin EConBox. Totodată, cetățeanul poate opta ca documentele eliberate să poată fi RIDICATE tot prin EConBox.

PASUL 2

Cetățeanul vizualizează ce documente sau anexe trebuie pregătite, alege căsuța la care dorește să depună documentele și modalitatea prin care să primească răspunsul.

PASUL 3

Când sunt îndeplinite toate cerințele privind procedura pentru depunere, se va primi un email de confirmare ce conține codul PIN, împreună cu codul QR pentru depunerea documentelor.

PASUL 4

După primirea confirmării prin email a codului PIN și a codului QR, cetățeanul are la dispoziție 24 de ore să depună în EConBox documentele pregătite.

El se prezintă la locatia EConBox-ului selectat de pe raza sectorului 4, tastează codul PIN sau scanează QR Code-ul și o căsuță se va deschide automat.

Se introduc documentele în căsuța respectivă, iar în momentul în care se închide ușa, se realizează automat înregistrarea solicitării cu un număr în registratură din partea instituției.

PASUL 5

Un funcționar public din partea instituției va ridica din EConBox documentele depuse și le va repartiza departamentelor sau serviciilor responsabile cu soluționarea acestora.

PASUL 6

În momentul în care solicitarea cetățeanului este finalizată, un funcționar va depune în EConBox  documentele   eliberate,  iar   în  momentul   în   care   se  închide   ușa căsuței, cetățeanul va primi un email care îl înștiințează că poate să își ridice documentele de la EConBox-ul selectat, în termen de 48 de ore.

TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cod SMIS127169

 

Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu cele 47 de Direcții Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de la nivelul județelor și sectoarelor municipiului București, implementează proiectul „TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cod SMIS 127169, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Scopul proiectului îl constituie creșterea calității sistemului de asistență socială și a numărului de asistenți maternali la nivelul comunității, prin introducerea de instrumente și proceduri și prin îmbunătățirea nivelului de competențe al profesioniștilor din sistem.

Rezultatele așteptate sunt următoarele:

1: un set de proceduri de lucru destinat activității desfășurate de asistenții maternali elaborat;

2: 42 de seminarii de diseminare și instruire organizate în scopul aplicării unitare a setului de proceduri create;

3: platformă digitală creată și dezvoltată la nivel național, conținând module de tip e-learning, module de educație digitală și baze de date relevante pentru rețeaua de asistență maternală și personalul specializat din sistem;

4: 15.000 de persoane selectate în vederea participării la cursul de formare continua;

5: un program de formare profesională și suport de curs elaborate;

6: un program de formare profesională susținut pentru 15.000 de asistenți maternali;

7: campanie de informare și conștientizare derulată;

8: rețea de asistență maternală dezvoltată;

9: cheltuieli salariale aferente remunerației asistenților maternali existenți în sistem din 2014 până în anul 2018 și a celor nou angajați începând cu anul 2019.

 

Durata de implementare a proiectului este de 120 de luni (ianuarie 2014-decembrie 2023) iar valoarea totală a acestuia este de 2.657.162.612,32 lei, din care 2.243.584.251,47 lei contribuția financiară din partea Uniunii Europene, 332.365.653,29 lei buget național și 81.212.707,56 lei contribuție proprie a beneficiarului/partenerilor.

 

Pentru detalii și informații suplimentare referitoare la proiect, beneficiarul poate fi contactat la tel. 021 310 07 89, e-mail: office@anpdca.ro.

Proiectul – Dezvoltarea de servicii sociale inovative pentru reducerea riscului de instituționalizare în sectorul 4 POCU/478/4/18/130210

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020

Axa prioritară: Incluziunea sociala si combaterea saraciei

Obiectiv specific: OS. 4.12, 4.13, 4.14

Titlul proiectului: Dezvoltarea de servicii sociale inovative pentru reducerea riscului de instituționalizare în sectorul 4

Contract POCU: POCU/478/4/18/130210

Beneficiarului proiectului: FUNDATIA PENTRU DEZVOLTAREA SERVICIILOR SOCIALE

Partener 1: DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI SECTOR 4

Partener 2: FUNDATIA SERA ROMANIA

Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:

Obiectivul general al proiectului il reprezinta elaborarea de măsuri inovative pentru prevenirea separarii copilului de familie, dezvoltarea de servicii sociale alternative de sprijin in sectorul 4 precum si imbunatatirea sprijinului acordat tinerilor pentru dezvoltarea deprinderilor de viata independenta. Astfel, proiectul vizeaza actiuni de prevenire pentru minim 50 de copii expusi riscului separarii de familie, asigurarea serviciilor sociale in vederea reintegrarii in familie pentru un numar de 20 copii, furnizarea serviciilor sociale pentru un numar de 250 copii cu dizabilitati, pentru a preveni separarea copilului de familia sa in cadrul unui Centru de Zi, furnizarea serviciilor sociale pentru un numar de aproximativ 80 de tineri, in cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de viata independenta.

Prin implementarea acestui proiect se urmareste si derularea de campanii de informare cu privire la drepturile copilului precum si

promovarea egalitatii de sanse si nediscriminarii in sectorul 4.

Obiectivele specifice ale proiectului

1. OS1. Cresterea gradului de constientizare, a accesului si participarii la acþiuni destinate promovarii si respectarii drepturilor copilului, precum si la acþiunile de prevenire a separarii copilului de familia sa, prin derularea campaniilor de informare in comunitate;

2. OS2. Dezvoltarea de programe de identificare si monitorizare a minim 50 de copii din comunitate, aflaþi în risc de separare de

familie precum si servicii de acompaniere a copilului expus riscului si a familiei acestuia in vederea asigurarii dreptului copilului la identitate, sanatate si educaþie;

3. OS4. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centru de zi pentru pregatirea si sprijinirea integrarii sau reintegrarii copilului în familie pentru un numar de minim 20 copii

4. OS5. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata independent pentru un numar de 80 copii/tineri

5. OS5. Cresterea nivelului de calitate a vietii copiilor si familiilor acestora prin asigurarea unor instrumente de inovare sociala respectiv acordarea de subventii financiare pentru minim 50 de copii aflati in situatie de risc si pentru minim 20 de familii care se ocupa cresterea acestora in comunitate, in vederea prevenirii separarii copilului de familie;

6. OS6. Asigurarea unor instrumente de inovare sociala respectiv acordarea de subventii financiare pentru minim 20 de copii reintegrati din sistemul rezidential si pentru 15 familii in care se va face reintegrarea copiilor

 

Grupul tinta:

  • 20 copii/tineri sprijiniþi în vederea reintegrarii în familie;
  • 50 copii copii expusi riscului de separare de familie, care vor beneficia de subvenþii pentru prevenirea separarii copilului de familia sa;
  • 250 copii cu dizabilitaþi care vor beneficia de serviciile oferite în cadrul Centrului de zi “Respiro”;
  • 80 de copii/tineri care beneficieaza de serviciile oferite în cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata Independenta.

Activitati previzionate:

Activitate: A.1. ACTIVITATI SPECIFICE MANAGEMENTULUI PROIECTULUI        

Subactivitate: A1.1. Organizarea tehnica si financiara a proiectului

Activitate: A.2. FURNIZAREA DE SERVICII INTEGRATE DE SPRIJIN ÎN VEDEREA ASIGURĂRII TRANZITIEI DE LA SERVICII DE INGRIJIRE INSTITUTIONALIZATA CATRE SERVICII LA NIVELUL COMUNITATII

 

Subactivitati:

  • A.2.1. Înfiintarea si dezvoltarea serviciilor sociale
  • A.2.2. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului “RESPIRO”
  • A 2.3. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viață Independentă
  • A 2.4. Furnizarea serviciilor sociale în cadrul Centrului de zi pentru sprijinirea integrării sau reintegrării copilului în familie
  • A.2.5.  Implementarea unor măsuri care vin în sprijinul dezinstituționalizării și al furnizării de servicii la nivelul comunității prin acordarea de sprijin financiar pentru reintegrarea copilului in familia sa
  • A.2.6.  Sprijin pentru furnzare de programe de asistenta tinerilor

Activitatea: A.3. DEZVOLTAREA DE PROGRAME DE IDETIFICARE SI MONITORIZARE A SITUATIILOR DE RISC DE SEPRARE DE FAMILIE

Subactivitati:

  • A 3.1 Dezvoltarea de programe de identificare și monitorizare a copiilor aflați în risc de separare de familie și de acompaniere a copilului expus riscului
  • A.3.2.  Implementarea unor măsuri care vin în sprijinul dezinstituționalizării și al furnizării de servicii la nivelul comunității prin acordarea de sprijin financiar pentru prevenirea separarii copilului de familia sa/institutionalizare

Activitatea: A.4.  CAMPANII DE INFORMARE SI CONSTIENTIZARE, ACTIUNI DE PROMOVARE A EGALITATII DE SANSE SI NEDISCRIMINARE

Subactivitati:

  • A.4.1. Masuri inovative de abordare și promovare a prevenirii separării copilului de familie, promovarea egalitatii de sanse si nediscriminarii
  • A.4.2 Campanie de informare si constientizare in domeniul promovarii si respectării drepturilor copilului
  • A.4.3.Selecția grupului țintă și monitorizarea acestuia 

Rezultate asteptate:

1. R1. (A2.1.) 3 servicii sociale infiintate

2. R2. (A2.2.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul Centrului de zi “RESPIRO” – centru de zi pentru copilul cu dizabilitaþi – un numar de 250 copii

3. R3. (A2.3.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centrului pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viata Independenta pentru un numar de 80 copii/tineri

4. R4. (A2.4.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui Centru de zi pentru pregatirea si sprijinirea integrarii sau reintegrarii copilului în familie, pentru un numar de 20 copii

5. R.5 (A2.5.) Acordarea de subventii pentru 20 de copii reintegrati in familie si pentru 15 familii cu copii reintegrati din sistemul rezidential/asistenta maternala al Directiei

6. R.6. ( A2.6) Sprijin pentru furnizarea de programe de asistenþa tinerilor pentru un numar de 25 tineri care vor beneficia de cursuri de calificare

7. R7.(A3.1.) Identificarea si monitorizarea unui numar de minim 50 copii aflaþi în risc de separare de familie;

8. R8. (A3.2). Acordarea de subventii pentru 50 de copii aflati in situtie de risc si 15 de familii cu copii aflati in situatie de risc de separare

9. R9 (A4.1). O campanie de prevenire a separarii copilului de familia sa, organizata in comunitate si derulata prin intermediul a 4 seminarii cu cate 20 participanti/eveniment si 4 mese rotunde cu cate 15 participanti;

10. R10. (A4.2) O campanie de promovare a drepturilor copilului, egalitatii de sanse si nediscriminarii organizata în comunitate prin 6 evenimente a cate 60 participanti/eveniment;

11. R11. (A4.3.) 400 de copii aflati in dificultate beneficiari ai serviciilor/masurilor furnizate in cadrul proiectului;

Valoarea totala a proiectului:  5,833,137.21, din care valoare confinantare UE: 4,666,509.77 și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național 1,115,999.73

Durata proiectului: 27 luni

Data începere: 8.05.2020

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate deUniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Date de contact:

Manager proiect: Ciortan Alexandru-Vladimir

Fundatia pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale (FDSS)
Tel: +4031 426 15 62, Fax. +4021 6370131

Email: proiecte@fdss.ro
Bucuresti, Sector 5, Str. Cooperației, nr.5B, cod poștal 052832

www.fdss.ro