DESPRE NOI
Legislație
Legislație Protecția Copilului
- LEGE Nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului/ modificata prin LEGE 295/2024
- LEGE Nr. 273/2004 privind procedura adopţiei
- LEGE Nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii
- HOTĂRÂREA DE GUVERN Nr. 429/2008 din 16 aprilie 2008 privind nivelul alocaţiilor de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice
- HOTĂRÂREA DE GUVERN Nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal/ modificata prin HG 417/2018 si 1259/2024
Legislație Asistență Socială
- LEGEA Nr. 292/2011 privind asistenţa socială modificată prin Legea 100/2024
- LEGE Nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice/ modificata prin OUG 106/2024
- LEGE Nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune
- LEGE Nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap cu modificarile si completarile ulterioare.
- HOTĂRÂREA DE GUVERN Nr. 429/2008 privind nivelul alocaţiilor de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice
- LEGEA 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor cu modificarile si completarile ulterioare OUG 164/2022
Alte Legi
Legea 544/2001
Solicitare informații
Pentru aplicarea dispozițiilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, prin dispoziția
Directorului General al D.G.A.S.P.C. Sector 4, au fost desemnate persoane cu atribuții în domeniul Legii nr. 544/2001:
Solicitări privind informaţiile de interes public pot fi adresate instituţiei la registratură sau prin intermediul poştei electronice la adresa de e-mail: SolicităriLegea544@dgaspc4.ro
Potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001
(1) Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile prezentei legi, informaţiile de interes public.
(2) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
(3) Solicitarea în scris a informaţiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea;
b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei publice identificarea informaţiei de interes public;
c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului.
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanţilor de informaţii de interes public sunt cele prevăzute de Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, şi anume:
- 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informaţiei de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
- 10 zile lucrătoare pentru anunţarea solicitatntului ca termenul iniţial prevăzut de lege nu a fost suficient pentru identificarea informaţiei solicitate;
- 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informaţiei de interes public identificate peste termenul iniţial prevazut de lege;
- 5 zile lucratoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informaţiei solicitate şi a motivării refuzului.
Legislație
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public cu modificările și completările ulterioare
Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 privind Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
Hotărârea nr. 830/2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002
Informații exceptate de la accesul liber al cetățenilor
Potrivit art. 12 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor următoarele informaţii:
a) informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii;
b) informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii;
c) informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
d) informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
f) informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces;
g) informaţiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor.
Buletin informativ
Potrivit Art. 5 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice; –link
Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
Numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;–link
Coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;–link
Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;–link
Programele şi strategiile proprii;–link
Lista cuprinzând documentele de interes public; –link
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii; –link
Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate:
În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 32-34 din H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Modele de reclamaţii administrative se găsesc la anexele 2 a) şi 2 b) ale Normelor metodologice.
De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei sau autorităţii publice, aşa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr, 544/2001, cu modificările şi completările uterioare, şi art. 36 din H.G. nr. 123/2002.
Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001
