Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4
    Menu
    • Link Icon Link Icon Link Icon Acasă
      • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Despre noi
        • Link Icon Link Icon Link Icon Evenimente
        • Link Icon Link Icon Link Icon Comunicate de presă
        • Link Icon Link Icon Link Icon Noutăți
        • Link Icon Link Icon Link Icon Organizare
        • Link Icon Link Icon Link Icon Conducere
        • Link Icon Link Icon Link Icon Declarații de avere și interese
        • Link Icon Link Icon Link Icon Legislație
        • Link Icon Link Icon Link Icon Raport de Activitate
        • Link Icon Link Icon Link Icon Parteneri
        • Link Icon Link Icon Link Icon Consilier de etică
        • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Proiecte în derulare
      • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Transparență decizională
        • Link Icon Link Icon Link Icon Achiziții Publice
        • Link Icon Link Icon Link Icon Bugetul D.G.A.S.P.C. S4
        • Link Icon Link Icon Link Icon Ctr. Colectiv Muncă
        • Link Icon Link Icon Link Icon Strategia Anticorupție
        • Link Icon Link Icon Link Icon Comisia de disciplină
        • Link Icon Link Icon Link Icon Salarii personal DGASPC Sector 4
        • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Strategia instituției
        • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Planul anual de acțiune
      • Link Icon Link Icon Link Icon Servicii
        • Link Icon Link Icon Link Icon Protecția Drepturilor Copilului
        • Link Icon Link Icon Link Icon Protecția Drepturilor Persoanelor Adulte
        • Link Icon Link Icon Link Icon Prestații și Beneficii
        • Link Icon Link Icon Link Icon Prevenirea Violenței în Familie
        • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Paraclisul Adormirea Maicii Domnului
        • Link Icon Link Icon Link Icon Relația cu ONG
      • Link Icon Link Icon Link Icon Protecția datelor (GDPR)
        • External link opens in new tab or window Link Icon Link Icon Link Icon Autentificare
          • Link Icon Link Icon Link Icon Carieră

            Certificat de încadrare în grad de handicap


            EVALUAREA COMPLEXĂ PENTRU

            CERTIFICATUL DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP

             

             CE TREBUIE SĂ ȘTIU!

             

                        Încadrarea în grad și tip de handicap se realizează în condițiile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.

                        Încadrarea sau respingerea încadrării în grad şi tip de handicap se atestă prin certificat emis de către Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți Sector 4.

                        Încadrarea în grad de handicap se realizează doar dacă afecțiunile diagnosticate în referatele medicale depuse la dosar sunt prevăzute și în criteriile medico-psihosociale aprobate prin Ordinul nr. 762/1992/2007, actualizat și modificat și sunt îndeplinite condițiile privind debutul afecțiunii sau valorile minime prevăzute în acesta.

                        Tipurile de handicap sunt: fizic (cod 1), somatic (2), auditiv (3), vizual (4), mental (5), neuropsihic (6), asociat (7), HIV/SIDA (8),  boli rare (9),  surdocecitate (10).

                        Gradele de handicap sunt: uşor (IV), mediu (III), accentuat (II), grav (I) cu sau fără asistent personal.

                        Pentru emiterea certificatului de încadrare sau neîncadrare în grad de handicap este obligatoriu să se realizeze evaluarea complexă a persoanei solicitante.

                        Evaluarea complexă (adică: evaluare socială, medicală, psihologică, educațională, vocațională și a nivelului de integrare socială) reprezintă un proces prin care sunt estimate şi recunoscute particularităţile de dezvoltare, integrare şi incluziune socială a persoanei. Procesul presupune colectarea de informaţii cât mai complete şi interpretarea acestora în scopul orientării asupra deciziei şi intervenţiei.

                        În baza Raportului de evaluare complexă întocmit de specialiștii Serviciul Evaluare Complexă pentru Adulți și a documentelor justificative aflate în dosarul dumneavoastră, Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți Sector 4 decide încadrarea sau respingerea încadrării în grad şi tip de handicap.


            ACTE NECESARE DOSAR DE HANDICAP

             

            1. External link opens in new tab or windowCEREREA-TIP DE EVALUARE

            - modelul este prevăzut în Anexa 4 din HG 430/2008

            - se completează toate secțiunile;

            - se datează și se semnează de către titularul dosarului;

            - semnează și persoana care depune cererea-tip;

            - se semnează External link opens in new tab or windowdeclarația de informare legislativă;

            - titularul semnează acordul de prelucrare a datelor;

             

            2. External link opens in new tab or windowSCRISOARE MEDICALĂ-TIP DE LA MEDICUL DE FAMILIE

            -  modelul este prevăzut în Anexa 5 din HG 430/2008

            - este obligatorie pentru dosarele noi;

            - este obligatorie pentru persoanele nedeplasabile;

            - reflectă starea prezentă, actuală (emisă de maximum 60 de zile)

            - stabilește locul evaluării (la domiciliu sau la sediul nostru)

            - se depune în original;

            - verifică să fie datată, cu nr. înregistrare și cod parafă

             

            3. REFERAT MEDIC SPECIALIST

            - cuprinde diagnostic, istoric, stadiul bolii, tratament, posibilitate de recuperare, recomandări.

            - se anexează și alte investivații necesare, în funcție de diagnostic: CT, biopsie, analize de sânge, examen psihologic, teste de autonomie, etc.

            - reflectă starea prezentă, actuală (emis de maximum 60 de zile);

            - se depune în original;

            - verifică să fie datat, cu nr. înregistrare și cod parafă;

             

            4. DOCUMENTE ADMINISTRATIVE:

            a) Actul de identitate – copie 

            - va fi prezentat în original la momentul evaluării complexe.

            - trebuie să fie în termen de valabilitate și să aibă menționată adresa de domiciliu sau reședință pe raza Sectorului 4.

            - se depun copii BI/CI ale persoanei care depune dosarul în numele titularului. 

             

            b) Documente privind veniturile realizate (în funcție de situație):

            •  adeverinţă de salariat – pentru persoanele salariate;

            •  adeverinţă de la ANAF – pentru cei care nu realizează venituri fiscale;  

            •  decizie de pensie și talon de pensie recent - pentru persoanele pensionate la limită de vârstă, invaliditate, anticipat, cu pensie urmaș, etc;

             

            c) Alte documente:

            •  External link opens in new tab or windowdeclarație privind prelucrarea datelor cu caracter personal;

            •  dacă solicitantul se află într-un centru se va prezenta o adeverinţă în acest sens.

             

            DOSARELE SE DEPUN:

            - DIRECT la registratura instituției noastre din Șos. Oltenitei nr. 252-254, bl. 151, parter, Sector 4.

            - ONLINE: prin intermediul aplicației External link opens in new tab or windowGHIȘEUL ONLINE (opțiune recomandată în contextul pandemiei de COVID-19)


            DEPUNEREA CERERILOR LA REGISTRATURA INSTITUȚIEI SE FACE CONFORM URMĂTORULUI PROGRAM:

            LUNI................8:30 – 16:00

            MARȚI.............8:30 – 16:00

            MIERCURI......8:30 – 16:00

            JOI....................8:30 – 18:00

            VINERI............8:30 – 13:30


            PROGRAM DEPUNERE CERERI PRIN INTERMEDIUL GHIȘEULUI ONLINE:

            -NON-STOP-


            Prin această facilitate simplă și rapidă, veți primi automat număr de înregistrarea depusă iar ulterior instrumentării și detalii despre evoluția dosarului dumneavoastră, cu posibilitatea descărcării automate a documentelor din platformă!

             

            Cererea poate fi depusă de solicitant, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă.

            Solicită sprijin și consiliere din partea Serviciului de Evaluare Complexă pentru furnizarea informațiilor necesare, astfel încât să obții cât mai facil și rapid certificatul și să beneficiezi de drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006.

             

             

            DE REȚINUT!

             

            - domiciliul reprezintă adresa din actul de identitate, iar acesta trebuie să fie valabil, cu adresa în  Sectorul 4.

            -ancheta socială se realizează doar la adresa din buletin.

            - ancheta socială este obligatorie și stabilește statutul şi a contextul social în care persoana trăieşte.

            - evaluarea complexă se va efectua la domiciliu, pentru persoanele pentru care medicul de familie a emis o scrisoare-tip cu mențiunea ”nedeplasabil”. 

            - pentru stabilirea unor concluzii, vi se poate solicita completarea dosarului şi cu alte documente.

            - în cazul neprezentării tuturor documentelor necesare, evaluarea complexă nu se poate realiza și cererea nu poate fi soluţionată.

            - nu se încadrează în handicap toate afecțiunile, ci doar cele care îndeplinesc condițiile prevăzute în Ordinul nr. 762/1.992/2007, pentru aprobarea criteriilor medico-psiho-sociale pe baza cărora se stabileşe încadrarea în grad de handicap. 

            - încadrarea în grad de handicap a unor afecțiuni este posibilă doar dacă dosarul conține documente justificative care să ateste că afecțiunea a fost diagnosticată precoce: congenital, în copilărie-adolescență:

            - până la vârsta de 18 ani (retard mental);

            - până la vârsta de 26 de ani (afecțiuni psihice, auditive, cardiace, respiratorii, hepatice, osteo-articulare, musculare, epilepsie, diabet zaharat);

            - până la vârsta de 35 de ani (schizofrenia). 

             

            - afecțiunile diagnosticate trebuie să fie evaluate de medicul specialist pentru afecțiunea respectivă (concretizat printr-un referat de stare prezentă).

            - nu se iau în calcul afecțiunile pentru care nu s-au depus la dosar referate de specialitate și investigațiile necesare (vezi Ordinul nr. 762/1992/2007).

            - încadrarea în grad de handicap a adulților diferă de încadrarea în handicap a minorilor și de încadrarea în grad de invaliditate (care apaține de Casa de Pensii), realizându-se în baza unor reglementări legale diferite.

            - evaluarea complexă se realizează în termen de 60 zile, după care dosarul va fi transmis Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Sector 4, aceasta urmând să stabilească, în termen de 15 zile lucrătoare, încadrarea sau neîncadrarea în grad şi tip de handicap.

            - în cazul dosarelor revizuibile, cererea de evaluare se depune cu 60 de zile înainte de expirarea certificatului.


            Date de contact:

            Șos. Olteniței nr. 252-254, Bl. 151, parter, Sector 4, București

            Tel: 021.9441 / 0371.346.967

            E-mail: sec_adulti_s4@dgaspc4.ro

             


            Program cu publicul
            Monday
            08:30 - 16:00
            Tuesday
            08:30 - 16:00
            Wednesday
            08:30 - 16:00
            Thursday
            08:30 - 18:00
            Friday
            08:30 - 13:30
            Saturday
            Closed
            Sunday
            Closed
            Localizare pe hartă
            Date de contact
            • External link opens in new tab or window+40372715100
            • External link opens in new tab or windowcontact@dgaspc4.ro
            • External link opens in new tab or windowBucurești, Sector 4, Str. Sld. Enache Ion, Nr. 1 A
            • External link opens in new tab or windowFacebook
            Telefoane utile

            Legături utile:

            External link opens in new tab or windowPrimăria Sector 4

            External link opens in new tab or windowDirecția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4

            External link opens in new tab or windowPrefectura Municipiului București

            External link opens in new tab or windowFii Pregătit pentru Situații de Urgență 

            Social Media
            Formular Contact Online
            Invalid Form properties detected
             
             Selectează o opțiune*



            Nume și Prenume*



            Adresa de email*



            Adresa de domiciliu*

             

            Numărul de telefon*

             


            Mesajul tău*



            *Câmp obligatoriu

            External link opens in new tab or window

            🚹

            • ✚ Mărește fontul
            • ⚊ Micșorează fontul
            • ☀ Alb și negru
            • ◐ Inversează culorile
            • U Evidențiaza legăturile
            • ↻ Resetează

             

            Copyright © 2018-2023.

             D.G.A.S.P.C. Sector 4. All rights reserved.

            Acest site este optimizat pentru browser-ele Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, toate device-urile mobile și tablete


              close lightbox